القضية التي تكتمت عليها الصحف المصرية بقلم احمد حسن (الجزء الخامس)

اليوم أكتمل عدد ضحايا الأقصر ال وجاء دورك في إسترداد حقهم إعمل اللي عليك وشير البوست ليصل كل مكان تذكر سلوى المنصوري وضعت حقهم أمانة برقبتك الى يوم الدين
هيا نستكمل الجزء الرابع قبل الأخير
هي قالت كده وانا حسيت إن روحي بتتسحب مني وإني نهايتي خلاص جت
قلتلها مش عايزة أخرج
ردت قالتلي إطمني يادكتورة مش هعمل فيكي حاجة ومش هتبقي زي اللي شوفتيهم
وشي أصفرر وبدأت اتوتر وقلتلها تقصدي إيه !!
قالتلي تعالي نخرج للجنينة الكلام هنا مينفعش
خرجت معاها وانا مرعوبة مش عارفة أعمل إيه خصوصا إن كلامها معناه إنها عارفة إني كشفتهم
خرجنا والحوار دار بينا كالتالي
حكمت طبعا دلوقتي أنتي عارفة إني ممكن أقتلك هنا وهتبقي زيك زي اللي شوفتيهم ولا حس ولا خبر
الدكتورة بخوف انا مش فاهمة انتي تقصدي إيه !
حكمت أنا عارفة إنك شفتي وسمعتي كل حاجة ماهو أنا مش نايمة على وداني بس دا مش مهم ولا انا جايباكي أصلا عشان أعاتبك ولا أعرفك إني كشفتك
الدكتورة أمال أنتي عايزة إيه !!
حكمت فاتن
الدكتورة مالها !!
حكمت حياتك قصاد روحها
الدكتورة ايه !!!!! أنتي عايزاني أقتل فاتن بنتك !!!!
حكمت فاتن مش بنتي !! دي بنت المحروق عزام من واحدة تاني
كان متجوزها عليا من نجع حمادي في قنا من ورا ضهري
الدكتورة ايه !!! طب وهي بتعمل هنا إيه !! وفين أمها !!
حكمت أمها ماتت وبعد ما ماتت عزام ملقيش حد يربي بنته جابها هنا تعيش في وسطينا
الدكتورة طب وعايزة تقتليها ليه !! هي عملتلك إيه !!!
حكمت ذنب ناس بتكفره ناس امها خطفت جوزي مني ودي من وقت ما رجلها دبت في المكان وانا مش شايفة يوم راحة
الدكتورة وإزاي أبوها وافق إن يحصلها كده يتاخد من دمها ويجيلها مرض نفسي وحالتها تكون بالشكل ده !!
حكمت فاتن حصلها كده من قبل ما تكون شريكة في فتح المقبرة في يوم من الأيام دخلت علينا وشافت اللي أنتي شوفتيه ومن ساعتها وهي إكده بس وقتها الشيخ أول ما شافها قال إن دي واحدة من الأتنين المطلوبين لفتح المقبرة
وطبعا عشان أبوها رفض فلازم كل فترة دمها يسيل قدام المقبرة وناخد منه كوباية زي اللي شفتيها عشان نطابق عليها كل ضحية تيجي لحد ما ربنا يسهل وتتفح المقبرة
الدكتورة وليه معملتيش مع كل الضحايا زي ماعملتي مع فاتن وتكتفي إنك تاخدي منهم عينة دم ولما فاتن جزء من فتح المقبرة ليه عايزة تقتليها !! انا مش قادرة أفهمك !!!
حكمت المقبرة عشان تتفتح لازم يتقدملها كربان والشيخ بعد اول ضحية قال المقبرة محتاجة
2 يتقدمولها كربان حتى لو دمهم مش متوافق المهم دم حد فيهم يتطابق مع عينة فاتن أما من ناحية إن فاتن موت فاتن فا أنا مش هبلة عشان أضحي بمفتاح الكنز اللي عايشة عمري أحلم بالوصول ليه
الدكتورة ربنا بريئ منك ومن أفعالك وانا مستحيل أقتل
انتي فكراني إيه !! أنا دكتورة بعالج الناس مش بقتلهم !!
حكمت خلاص يبقا انتي اللي لازم تموتي مش يمكن تكوني وش السعد وتتفتح على وشك المقبرة
الدكتورة انتي إزاي كده !! أنتي مستحيل تكوني بشر !! إيه القسوة دي والجبروت ده !!!
حكمت بصي يادكتورة معاكي يومين وياتجيبي خبر فاتن ياجيب أنا خبرك وأنا عند وعدي يوم ما تجيبي خبر فاتن قبل ما تندفن هتكوني رجعتي وعايشة متهنية وسط أهلك وناسك
حكمت خلصت كلامها وسابتني ومشيت وانا بقيت مرعوبة أكتر عشان لأول مرة في حياتي أتعامل مع جبروت بالشكل ده
رجعت أوضتي وأنا عمال أفكر أعمل إيه في المصيبة اللي حلت عليا والشيطان بدأ يلعب في دماغي ويقنعني ويقولي
دلوقتي حكمت عايزاني أقتل فاتن منها تخلص من فاتن ومنها أكون قتلت وإتساويت بيها ووقتها ممكن تسيبني أرجع وهي ضامنة إني عمري ما أبلغ عنها ولا اوديها في داهية
وكمان لو هي كانت غرضها تخلص مني مكانتش هتغلب نفسها وهتخليني أقتل
عشان تخلص مني
لقيت الشيطان إتمكن من ضعفي وبدأ يسيطر عليا قمت بسرعة صليت ركعتين عشان أخلص من كل الوساوس اللي بتلاحقني وبعد ما خلصت دخلت عند فاتن الأوضة وقعدت جنبها أحكيلها وهي باصة في السقف ومش في وعيها
حكيتلها كل حاجة وإن حكمت عايزاني أقتلها عشان تسيبني أرجع بيتي
وبعد ما خلصت فضفضة معاها قمت سيبتها ورايحة على أوضتي وبعد خلاص ما هخرج من الباب إتفجعت لما سمعت صوت في ضهري بيقولي
نفذي اللي قالتلك عليه حكمت يادكتورة !!!!
بتلفت ورايا لقيت فاتن نايمة في سريرها وعنيها غرقان بالدموع وكررت عليا الجملة تاني
نفذي اللي قالتلك عليه حكمت يادكتورة
إتصدمت وقلت مش معقول !! اللي سمعته ده حقيقي !!!
أنتي إتكلمتي يافاتن !!!!!!!!
ردت عليا ودموعها فيضان وقالتلي حكمت مش هتسيبك في حالك يادكتورة وأنا خلاص مليش حد أعيش عشانه
أمي اللي كانت بقيالي في الدنيا قتلتها حكمت وأبويا عارف وساكت وجابني هنا لحكمت عشان تنتقم مني أرجوكي يادكتورة إرحميني وخليني أموت على إيدك أنتي
جريت عليها وقولتلها مش هتموتي يافاتن إن شاء الله هنخرج من هنا وهاخدك معايا وهنعيش حياة جميلة مع بعض وهعوضك وانسيكي كل اللي شوفتيه هنا بس أنتي ساعديني نخرج من هنا
ردت
قالتلي الخروج من هنا مستحيل انا حاولت الخروج



