دخلت اغسل بنت لقيت بطنها بتكبر الجزء الأخير

لها
فاتن
يا امل يا حبيبتي بلاش تسمعي كلام ماما دي عايزة تخرب عليكي حياتك هي مش عايزاكي تبقي مبسوطه وانتي لو عملت عمل لحماتك انتي اللي هتشيلي ذنبها
أمل
يا نهارك اسود يعني انتي كنتي بتتسنطي علينا ده انتي يومك مش فايت بس لما ماما ترجع من برة
فاتن
مفيش فايده فيكي انا عارفه انك مش هتجبيها لبر انا عارفه بس لو عملتي حاجه ربنا هيبقا شاهد عليكي
وبعدها مشيت امل راحت المستشفى وهناك راح لها شريف وقالها
شريف
انا جيت لك اهو عشان نرجع بيتنا يا امل انتي عارفة اني لحبك ولاخر لحظه انا عايزك بلاش تركبي دماغك كده
امل
وانا مش عايزاك يا شريف انا لا يمكن اعيش مع امك دي في بيت واحد انت بقا لو عايزني ارجع يبقا تشوف ليا شقه بعيد عنها
شريف
ايه اللي انتي بتقوليه ده بس يا امل ما انتي عارفه امكانياتي كويس هو انا حمل اني اشتري شقه
أمل
مليش في يا حبيبي انا عايزة شقه يعني عايزة شقة لو هتجيب ماشي مش هتجيب يبقا تمشي من هنا لوحدك انا مش راجعه معاك
شريف
بقا كده يا امل بقا دي اخرتها طيب ليه كده يا بنت الناس ده حتي بحبك علي العموم انا ليا كلام مع أبوكي.
ومشي شريف والممرضه كانت بتسمعهم وقالت لها
سحر
يا عيني عليكي يا دكتورة بقا كل المشاكل اللي عندك ده مع جوزك طيب والسبب مين بقا
أمل
بقولك ايه يا سحر انتي متتدخليش في اللي ملكيش فيه انتي كمان ماشي
سحر
يا دكتورة انا اسفه اني بتدخل بس انا كنت عايزة اساعدك بس في اللي انتي فيه ده واشوف حل ليكي واقولك علي فكرة تخلصك من الوليه حماتك دي
أمل
وايه بقا أن شاء الله يا ختي الحل اللي عندك مش ناقص الا انتي كمان اللي هتحلي لي مشاكلي
سحر
الله يسامحك يا دكتورة بس انا هاقولك علي طريقة انا اعرف شيخ انما ايه سرة باتع أوي
امل
يعني ايه سرة باتع دي
سحر
يعني ممكن بعمل عمل لحماتك يجيبها الأرض تمرض بقا وتتعب وتروح فيها كمان
أمل
ايه ده هو انتي كمان بتعرفي ناس من دي اصل اناااا.. وافتكرت كلام أمها ليها عن الست اللي ممكن تعمل عمل لحماتها وسحر قالت
سحر
ايه يا دكتورة انتي رحتي فين كده وسحرتي في إيه
أمل
هااا لا انا معاكي يا سحر علي العموم سبيني افكر في اللي انتي بتقوليه ده وبعدين نشوف الحكايه دي
وفي الشارع شريف كان ماشي وفجاه شاف حماته ركبه في عربيه شكلها شيك اوي مع واحد وعماله تهزر معاه وشريف قال لنفسه
شريف
يا نهار اسود هي مش دي حماتي برضو ولا انا بيتهأيلي بس انا متأكد انها هي ومين الراجل اللي هي راكبه معاه ده بقا حماتي ليها الكلام ده
وبعدها رجع البيت ودخل وهو متضايق وامه قالت له
الأم
ايه يا حبيبي مرضتش ترجع معاك برضو مش انا قولت لك يا شريف انت دلعت البت دي اوي يا بني انا مش عارفة انت صابر عليها لحد دلوقتي ليه كده يا شريف يا بني ما ترد عليا
شريف
هااا نعم يا ماما في ايه بس مالك
الأم
انا اللي مالي ولا انت اللي مالك انت راجع مسهم ليه كده يابني ايه اللي حصل مع اللي ماتتسماش مراتك
شريف
مرضتش ترجع بس انا متضايق عشان حاجه تانيه خالص يا أمي
الأم
خير يابني كفا الله الشړ ايه اللي مضايقك في حاجة حصلت ولا ايه
شريف
تعرفي وانا جاي يا أمي شوفت مين شوفت حماتي مع واحد غريب في عربيه ملاكي وعماله تعمل حركات غريبه معاه
الأم
الأم
لا طبعا يا أبني وهو ده برضو كلام يتقال يا حبيبي انا مش هاقول حاجه متخافش
وبعدها في البيت عند فاتن كانت هي وابوها لوحدهم في البيت وراحت لهم ام شريف وقالت لفاتن
الحما
ازيك يا فاتن عامله هو مفيش حد هنا ولا إيه
فاتن
أهلا وسهلا يا طنط اتفضلي ده بابا هو موجود جوه اهو اتفضلي وانا هدخل انادي عليه
الحما
الله يعني بابا هو اللي هنا وماما مش هنا غريبه اوي دي اومال ماما فين علي كده بقا
فاتن
راحت مشوار وزمانها راجعه اتفضلي
وخرج الاب من جوه وقال
الاب
يا هلا بيكي يا ست ام شريف ده ايه النور ده
الحما
ده نورك يا خويا اهلا اهلا بقولك ايه يا فاتن ما تعملي كده كوبايتبن شاي ليا انا وابوكي
ودخلت فاتن جوه والحما قالت للاب
الحما
الا هو انت متعرفش ام بناتك فين دلوقتي يا حج محمود ولا تعرف
محمود
لا عارف طبعا هي عند اختها قالت انها رايحه معاها تكشف عند الدكتور
الحما
ااه طيب انت متأكد بقا من الكلام ده ولا هي بتقولك كده وخلاص
محمود
لا انا متأكد طبعا ليه هو في حاجة ولا إيه
الحما
لا أبدا انا بس عايزك تاخد بالك من الست بتاعتك اصل باين عليها كده بتعرف حد انا عارفه اني ماينفعش اقول حاجه زي كده بس انا قولت حرام عليا ابقي عارفه حاجه زي كده واسيبك علي عماك يا خويا
محمود
يعني ايه الكلام اللي انتي بتقوليه ده ياام شريف وبعدين انتي جبتي منين الكلام ده أصلا
الحما
انا في ناس شافوها مع واحد في عربيه وقالو لي وانا جيت اقولك عشان متبقاش علي عماك ده اللي اني قصدي عليه والله وبحذرك انك تاخد بالك يلا بالاذن انا بقا
ومشيت الحما ومحمود قاعد مصډوم ومش طايق نفسه وفاتن خرجت من جوه وقالت
فاتن
هي طنط مشيت يا بابا اصل انا كنت جايبه لها الشاي أهو يا بابا بابا انتي ليه بترد عليا
وسابها ودخل جوه اوضته وتاني يوم واحده من الجيران قالت له نفس الكلام ودخل علي مراته ونزل فيها ضړب وقال
محمود
بقا انتي بټخونيني بعد العمر ده كله تعمل فيا كده ياهيام ياواطيه
هيام
بقولك ايه انت هتخرف ولا إيه يا راجل انت ايه الكلام ده ابعد عني
محمود
انا مش هسيبك غير لما اخلص عليكي هو انتي فاكرة اني هعديها بالساهل كده
ودخلت امل وفاتن
فاتن
هو ايه يا بابا انت بټضرب ماما ليه حرام عليك
محمود
اقول لبناتك واڤضحك قدامهم امكم بتعرف عليا واحد يا بنات اااه امكم پتخوني
امل وفاتن مصډومين وامل قالت
أمل
ايه الكلام اللي انت بتقوله ده يابابا ازاي يعني
محمود
ايوه ياامل امك عملت كده اسألي حماتك ماهي جات هنا وقالت لي ان في ناس شافوها مع واحد في عربيه والست ام احمد جارتنا قالت لي نفس الكلام ده
أمل
حماتي بقا حماتي قالت كده طيب وهي عرفت منين
فاتن
يابابا اكيد الناس دي غلطانه
هيام
لا مش غلطانه انا فعلا بعرف عليك واحد تاني وعايزاك تطلقني عشان أروح اتجوزه طلقني يا محمود طلقني
محمود
انا مش هطلقك انا لازم اخلص عليكي انتي واحده ڤاجرة اصلا وانا لا يمكن اخليكي تعيشي دقيقة واحده بعد النهارده
ولسه هيمسكها من رقبتها فحأه مسك قلبه وقال
محمود
اااه يا قلبي اااه الحقووني قلبي هيقف اااه ووقع في الأرض وبعدها راح والام هربت
ومحدش شافها تاني والحما قالت لامل
الحما
الله اومال امكم فين يا بنات هي مش المفروض انها تبقا قاعده دلوقتي في العزا بتاع المرحوم جوزها
امل وفاتن بيبصوا لها بغيظ وساميه قالت
ساميه
دي سافرت البلد عند قرايبها اصلها تعبت أوي من ساعه اخويا ما راح والدكتور قال انها تسافر أحسن
الحما
والله طيب ربنا يصبرها يارب
وامل خرجت وندهت لشريف وقالت له.
امل
ياريت تاخد امك وتخليها تمشي من هنا انا مش عايزاها في عزا أبويا يا شريف
شريف
الله ايه الكلام بتاعك ده يا امل ليه طيب هي امي عملت ايه لده كله مش فاهم انا
أمل
امك هي السبب ان ابويا راح وان امي هربت ارجوك تاخدها وتمشي ولا انت مش عارف انها جات وقالت لابويا كلام علي أمي
شريف
بقولك إيه يا امل امي ملهاش دعوه بحاجه وبعدين انا شايف امك بعنيا دول مع واحد غريب انا لو واحد غيري كان طلقك ورماكي بعد اللي عرفته علي أمك
امل
بټعيط حرام عليك انت ليه بتكلمي كده ازاي تجيب في سبرة امي كده ليه يا شريف
شريف
اصلك انتي بتتهمي امي وبتقولي أنها هي السبب لا يا حبيبتي امك هي السبب في اللي حصل لابوكي الله يرحمه الراجل الطيب ده اسمعي يا بنت الناس هما يومين العزا يخلصوا وترجعي بيتك انتي سامعه
قال كلامه وسابها ومشي والستات مشيت وساميه قالت لهم
ساميه
اودي وشي من الناس فين انا يا بنات شوفتو امكم عملت إيه في اخويا الله يرحمك يا محمود والله ما تستاهل منها البي حصل ده دي سيرتها علي كل لسان
فاتن
ارجوكي يا عمتي مش وقته الكلام ده احنا فينا اللي مكفينا
أمل
منها لله حماتي هي اللي اتكلمت وقالت علي اللي حصل كله بس انا هوريها والله انا مش هسيبها
ساميه
وهي حماتك يعني مش قالت الحقيقة يا امل مش امك فعلا عملت كده بقولكم ايه انة همشي بقا ارجع بيتي بدال يا يجرا لي حاجه في البيت ده
ومشيت عمتهم من عندهم وفاتن قالت لامل
فاتن
هنعمل ايه دلوقتي يا امل في المصېبة دي انا الستات كلهم كلنوا قاعدين عمالين يبصوا لي بصات غريبه اوي
أمل
بقولك ايه انتي كمان انا مش نقصاكي ماشي كفايه اللي حصلنا من تحت راس حماتي
فاتن
وهي حماتك يعني اتبلت علي ماما ماهي قالت الحقيقة انتي مش فاكرة لما كانت بتكلم واحد في التليفون وانتي قولتي لي متكلمش اهي كل الناس عرفت وفي الاخر هربت معاه
أمل
اخرصي انا مش عايزة اسمع صوتك ده خالص انا هرجع بيتي بكرة
وفعلا رجعت بيتها وهي ناويه ټنتقم من حماتها وراحت لسحر وقالت لها
أمل
اسمعي يا سحر انا كنت عايزاكي توديني للشيخ اللي انتي قولتي لي عليه ده تعرفي
سحر
من عنيا النهارده بعد السغل نروحله
وفعلا راحوا للدجال وقال لامل
الدجال
انا هعملك عمل بس لازم عشان يجيب نتيجه بسرعه يتدحط جوه چثه وتكون لحد من قريبك
أمل
ازاي يعني مش فاهمه
سحر
انا هفهمك يادكتورة الشيخ يقصد ان العمل يتحط جوه حد يكون مټوفي من عيلتك يعني قريبك
امل
ايه ده وده اجيبه منين ده بقا أن شاء الله
الدجال
معرفش انا قولت لك علي اللي فيها وانتي المفروض تتصرفي يلا بقا دلوقتي تقدروا تمشوا
وبعدها أمل وسحر مشيوا وامل قالت
أمل
طيب انا هعمل اللي الراجل ده طلبوا مني ازاي بقا ياسحر
سحر
مش عارفه يا ست الدكتورة بس انا بقول يعني نستني بقا لما حد كن قرايبك يتوفي
وبعدها عدت الايام وفاتن تعبت جامد اوي وراحت المستشفى وامل قالت لها
أمل
انتي لازم تعملي الزايده يا فاتن لازم وبسرعه انا هخليهم يجهزوا اوضته العمليات
وفي الوقت ده دخلت
سحر وراها وقالت لها
سحر
فرصتك وجات لحد عندك يا دكتورة اختك في العمليات القلب يقف وتروح قضاء وقدر وانتي ساعتها تحطي العمل فيها
أمل
انتي بتقولي ايه يا سحر انتي عايزاني اخلص علي أختي لا لا مش هينفع اعمل كده
سحر
اسمعي كلامي دي فرصتك عشان تخلصي من الوليه حماتك دي يلا يادكتورة
وفضلت سحر توسوس لامل زي ما تكون شيطان رجيم وفعلا امل عملت كده وخلت اختها تروح عشان تحط العمل جواها بس فاتن قالت علي كل حاجه
بااااااااااااك
المغسلة
ياااه هو في غل وحقد يوصل الشخص لانه ينتقم بالطريقة دي لا حول ولا قوه الا بالله بقا اختك عشان ټنتقم من حماتها تعمل فيكي كده انا مش عارفة اقول ايه يا بنتي ارتاحي وربنا هجيب لك حقك
وبعدها غسلت فاتن وكفنتها وحكيت كل حاجه للعمه اللي اټصدمت وقالت لامل
أمل
بقا انتي تعملي في اختك كده يا مجرمه يا حيوانه انا هبلغ عنك انتي لازم تاخدي جزاتك
وفعلا العمه بلغت عن امل اللي دخلت السچن وبعدها الحكايه بتاعت فاتن المسكينة اللي راحت ضحېة دي انتهت لحد كده
وبكده تكون خلصت حكايتنا 

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى