دخلت اغسل بنت لقيت بطنها بتكبر الجزء الثاني

راحت في العملية لان الضغط بتاعها علي جامد وقت العمليه ومقدرناش نسيطر عليه تصورى حضرتك كانو بيحققوا معايا
المغسلة
طيب هو مش المفروض يا بنتي انها تغضل في المستشفى وتتغسل هناك وتتدفن بعدها علطول ايه اللي خلاكم تجيبوها تتغسل هنا في البيت
أمل
حضرتك انا قدرت اجيبها البيت بحكم اني دكتورة وكده وبعدين اصلا قبل ما اجيبها هنا وقالوا يغسلوها هناك اللي بيغسلوا خافوا لما شافو المنظر اللي حضرتك شايفاه ده
المغسلة
لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم ربنا يرحمها طيب ممكن تسبيني معاها عسان اشوف شغلي
أمل
انا لا يمكن اخرج واسيب اختي عشان انا لازم احضر علي غسلها ارجوكي خليني معاها هنا
المغسلة
معلش مش هينفع انا بغسل لوحدي ومش بحب حد يكون موجود معايا من فضلك يا بنتي اخرجي بره ولما اغسلها واكفنها تقدرى تيجي تبصي عليها لاخر مره
أمل
وانا مش خارجه من هنا ومش هسيب اختي لوحدها
وخرجت وندهت لعمتها ودخلن وقالت
ساميه
اخرجي يا امل وسيبي الست اللي بتغسل لوحدها عشان تشوف شغلها
أمل
بس انا عايزة افضل مع اختي يا عمتي مش عايزة اسيبها لوحدها
ساميه
معلش بقا يا امل يلا يابنتي اسمعي الكلام يلا بقا خلينا ندفن اختك قبل المغرب ما يجي علينا
وفعلا خرجت وساميه قالت لي
ساميه
معلش يا ام أحمد اصل انا مش معرفاها انك انتي جايه عشان تتكلمي مع اختها واكيد انتي فاهماني بقا
المغسلة
تمام يا ست ساميه روحي انتي بقا
وخرجت ساميه وانا قولت المتوفيه
المغسلة
انتي ايه اللي حصل معاكي يا بنتي احكي لي انا جايه هنا عشان اعرف الحقيقه منك عشان اللي بيحصلك ده غريب اوي
لقيتها قعدت وعيطت وقالت
فاتن
اختي السبب اختي السبب هي اللي خلتني يحصلي كده انا معرفش هي ليه عملت فيا كده
المغسلة باستغراب
اختك عملت فيكي ايه بالظبط قولي لي
فاتن
اختي طول عمرها انانيه ومش بتحب غير نفسها بابا وماما خلوها تكمل علامها لوحدها ودخلت الطب وبقت دكتورة وانا خلوني ابقي معايا دبلوم وهي اتجوزت وانا لا
المغسلة
طيب الجواز ده نصيب انما ليه خلوها هي تكمل علامها وانتي لا بس برضو شكل الحكايه فيها نصيب برضوا يعني انتي دبلوم وهي طب فرق كبير برضو
فاتن
هي دخبت جامعه خاصه اصلا وبعدين اللي امي عملته خلانا عايشين وسط الناس موطين رأسنا مش عارفين نمشي وسط الناس
المغسلة
طيب برضو معرفتش اختك عملت فيكي كده ليه
فاتن
انا هحكي لك كل حاجه
فلاش بااااك
كانت امل داخله البيت ومټعصبه وقالت
أمل
يا ماما شوفتي اللي حصل من الست اللي إسمها حماتي دي الست دي مش عارفة هي عايزة مني ايه بالظبط
الأم
عملت فيكي ايه الوليه دي مش كفاية اننا وافقنا علي أنك تتجوزي أبنها وانتي دكتورة اد الدنيا وهو حتت موظف
فاتن
ايه يا ماما الكلام ده بس ده بدل ما تقولي لها كلمتين كويسين في حق حماتها وجوزها تقومي تقولي لها الكلام ده
الأم
اخرسي انتي يا بت انتي مش ناقص الا انتي كمان تتكلمي غورى خشي جوه انتي ايه اللي بيدخلك في الحوارات دي اصلا
فاتن
حرام عليكي يا ماما انتي ليه لتعملي معانا كده يعني
أمل
بقولك ايه ملكيش دعوه انتي باي حاجه واسمعي الكلام اللي ماما بتقوله احنا مش ناقصينك علي فكرة
فاتن
يا امل اسمعي كلامي انتي جوزك راجل محترم وامه ست كويسه انتي عارفه انتي لما تبقي كويسه معاها هي هتبقا كويسه معاكي والله اسمعي كلامي
أمل
مش ناقص غيرك انتي يا ختي ياللي بتاعت الدبلوم انتي كمان هتتكلمي
وفي اللحظه دي دخل أبوهم وقال
الأب
في ايه يا ولاد مالكم صوتكم عالي كده ليه انا سامع صوتكم من علي السلم وانا

 دخلت اغسل بنت لقيت بطنها بتكبر الجزء الثالث

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى